> Catalogue > HORTUS 011 | My account: log in |
Camille Saint-Saëns et l'abbé Liszt
Camille Saint-Saëns : intégrale des pièces d'orgue et motets, volume 1
Franz Liszt proved a decisive influence on French composer Camille Sant-Saëns, who was the first to adopt the genre of the Lisztian symphonic poem. From Veni Creator (dedicated to ‘l’abbé Liszt’) through various tributes to Bach (Preludes and Fugues) to the brilliant Dies Iræ, Saint-Saëns’s organ music – in its own way – mirrors Liszt’s contradictions, torn between the secular (salon virtuosity) and the sacred (mysticism).
Chœur Sacrum
Andris Veismanis, direction
Vincent Genvrin, orgue
HORTUS 011
T.T.
62'42
1 CD
DDD
© 1998
15,00 €
By the same composer
HORTUS 172 | |
Saint-Saëns: ... | |
HORTUS 536 | |
Raphaël S&eac... | |
Chausson - Debussy... |
Grand orgue Cavaillé-Coll | Dargassies de l'Eglise de la Madeleine de Paris
Grand orgue E.F. Walcker de l'Cathédrale de Riga (Lettonie)
Detailed program | ||
HORTUS 011 | CD DDD ℗ Hortus 1998 | T.T. 62'42 | ||
Camille Saint-Saëns | ||
1. | Veni creator | 7'15 |
Hymne pour quatre voix d'hommes à M. l'Abbé Liszt | ||
2. | Thème, variation et choral sur le Dies Irae | 6'22 |
Franz Liszt (1811-1886) | ||
3. | Salve Regina | 4'24 |
Camille Saint-Saëns | ||
Prélude et fugue en Ré mineur op. 109/1 | ||
4. | Prélude | 4'06 |
5. | Fugue | 5'23 |
6. | Ave Maria op. 145 | 4'19 |
7. | Laudate dominum op. 149 | 2'33 |
8. | Troisième fantaisie op. 157 | 14'48 |
Franz Liszt (1811-1886) | ||
9. | La prédication aux oiseaux | 13'12 |
Transcription : Camille Saint-Saëns |